Методична робота

_____________________________________________________________________________
найменування загальноосвітнього навчального закладу

              «ПОГОДЖЕНО»
              Заступник директора з НВР
_______________________________
                                       (підпис)
_______________________________
                                        (ПІБ)
«____» ______________ 20___ р.
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
ДИРЕКТОР
_______________________________
                                       (підпис)
_______________________________
                                        (ПІБ)
 «____» _______________ 20___ р.



Календарно-тематичне планування 
з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
у 6 класі
на 20___ /20___ н. р.
______________________________________________________________________
(ПІБ учителя)

Розглянуто на засіданні МО (кафедри) _____________________________________
______________________________________________________________________
Протокол № ______ від «_____»______________20_____р.                                                                                     
             Голова МО ____________________________________________________________
(ПІБ, підпис)







Складено до підручника: Остапченко Л.І. та ін. Біологія : підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2014, згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664): Біологія. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 6–9 класи. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013.


Календарно-тематичне планування з біології у 6 класі

уроку
Дата
Тема уроку
Примітки
Вступ (4 години)
1

Біологія – наука про живу природу

2

Основні властивості живого

3

Різноманітність життя на Землі

4

Методи вивчення організмів. Застосування
біологічних знань у діяльності людини

Тема 1. Клітина (10 годин)
5

Клітина – одиниця будови організмів. Історія
вивчення клітини

6

Метод світлової мікроскопії. Збільшувальні
прилади та їх призначення. Практична робота 1

7

Виготовлення мікропрепаратів.
Практична робота 2

8

Знайомство з клітиною. Клітинна мембрана

9

Внутрішнє середовище клітини: цитоплазма
та включення

10

Основні органели клітини

11

Основні органели клітини (продовження)

12

Ядро клітини

13

Ріст і розмноження клітини

14

Узагальнення з тем «Вступ», «Клітина»

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності
(8
 годин + 1 година резервного часу)
15

Одноклітинні твариноподібні організми – мешканці водойм

16

Одноклітинні твариноподібні організми – збудники хвороб людини

17

Одноклітинні організми, здатні до фотосинтезу:
евглена зелена, хламідомонада та хлорела

18

Одноклітинні гриби – дріжджі

19

Бактерії: будова та процеси життєдіяльності

уроку
Дата
Тема уроку
Примітки
20

Бактерії: роль у природі та житті людини

21

Перехід до багатоклітинності

22

Губки – примітивні багатоклітинні тварини

23

Узагальнення з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»

Тема 3. Рослини (20 годин)
24

Рослина – живий організм

25

Тканини рослин

26

Корінь. Будова і функції

27

Види коренів та їх видозміна

28

Пагін. Будова пагона. Його розвиток з бруньки

29

Будова стебла

30

Видозміни пагона

31

Будова та функції листка

32

Тривалість життя листків. Видозміни листка

33

Транспорт речовин. Взаємозв’язки між різними
 частинами рослини

34

Рухи рослин

35

Розмноження рослин

36

Квітка як орган статевого розмноження рослини.
Будова і різноманітність квіток

37

Суцвіття

38

Запилення

39

Запліднення у квіткових рослин. Будова насінини

40

Проростання насіння

41

Різноманітність плодів

42

 Ріст і розвиток рослин

43

Узагальнення з теми «Рослини»

Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин)
44

Поняття про класифікацію рослин

45

Водорості

46

Мохи

47

Плауни, хвощі, папороті

уроку
Дата
Тема уроку
Примітки
48

Голонасінні

49

Покритонасінні, або Квіткові.
Практична робота 3

50

Сільськогосподарські рослини

51

Екологічні групи рослин

52

Життєві форми. Рослинні угруповання.
Зв’язки рослин з іншими організмами

53

Типи рослинних угруповань

54

Значення рослин для життя на планеті Земля та людини.
Практична робота 4

55

Узагальнення з теми «Різноманітність рослин»

Тема 5. Гриби (9 годин)
56

Загальна характеристика грибів

57

Екологічні групи грибів

58

Лишайники – приклад симбіотичних організмів

59

Шапинкові гриби

60

Їстівні та отруйні шапинкові гриби.
Практична робота 5

61

Гриби-паразити

62

Значення грибів у природі та житті людини

63

Узагальнення з теми «Гриби»

64

Узагальнення курсу Біологія, 6

65

Екскурсія 1. Різноманітність рослин свого краю

66

Екскурсія 2. Вивчення рослинних угруповань

67–70

Резервний час






Календарне планування уроків  біологія 6 клас (проект)
(70 годин – 2 години на тижденьіз них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженї  Міністерством освіти і науки України наказ Міністерства освіти і науки України від 06.06 2012 р.  № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних  закладів ІІ ступеня»
К-ть
годин
у темі
№п/п
уроку
Тема уроку
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми
Домашнє завдання
Дата проведення уроку
Для
нотаток
4

Вступ.




1
1
Біологія – наука про життя. 

Опрацювати§       стор.


2
2
Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів.

Опрацювати§       стор.


3
3
Основні властивості живого.

Опрацювати§       стор.


4
4
Різноманітність життя (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

Опрацювати§       стор.


10

Тема 1. Клітина




1
5
Клітина - одиниця живого.  
Історія вивчення клітини.

Опрацювати§       стор.


2
6
Лупа. Мікроскоп.

Практична робота:
1. Будова світлового мікроскопа  та робота з ним. 
Опрацювати§       стор.


3
7
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.

Практична робота:
2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
Опрацювати§       стор.


4
8
Будова рослинної клітини.

Лабораторне дослідження1:
Будова клітини листка елодеї.
Опрацювати§       стор.


5
9
Будова рослинної і тваринної клітини.
Лабораторне дослідження2:
Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.

Опрацювати§       стор.


6
10
Надходження речовин у клітину.

Опрацювати§       стор.


7
11
Утворення нових клітин.

Опрацювати§       стор.


8
12
Ріст клітин.

Опрацювати §       стор.


9
13
Основні положення клітинної теорії.


Опрацювати§       стор.


10
14
Узагальнення вивченого по темі «Клітина»

Повторити матеріал теми


8

Тема 2. Одноклітинні організми.




1
15
Евглена зелена, амеба,   інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

Лабораторне дослідження3
Спостереження інфузорій. 
Опрацювати§       стор.


2
16
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

Опрацювати§       стор.


3
17
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

Опрацювати§       стор.


4
18
Дріжджі – одноклітинні гриби.

Опрацювати§       стор.


5
19
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій.
Роль  бактерій у природі  та значення в житті людини.

Опрацювати§       стор.


6
20
Вольвокс - колоніальний організм.

Опрацювати§       стор.


7
21
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми.

Опрацювати§       стор.


8
22
Міні-проект (за вибором)
Чому скисає молоко?
Корисний йогурт.
Живі фільтри.

Опрацювати§       стор.


р
23
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми»

Повторити матеріал теми


20

Тема 3. Рослини




1
24
Рослина – живий організм.

Опрацювати§       стор.


2
25
Фотосинтез як характерна особливість рослин.

Опрацювати§       стор.


3
26
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.

Опрацювати§       стор.


4
27
Дихання рослин.

Опрацювати§       стор.


5
28
Рухи рослин.

Дослідницький практикум
 Дослідження процесу росту
вегетативних органів.
Опрацювати§       стор.


6
29
Будова рослини. Органи рослин.

Опрацювати §       стор.


7
30
Клітини рослин. Тканини рослин.

Опрацювати§       стор.


8
31
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).
Лабораторне дослідження4
будова кореня;

Опрацювати§       стор.


9
32
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1»
Контрольна робота №1

Повторити матеріал теми


10
33
Пагін. Його будова,
Лабораторні дослідження5,6
будова пагона;
будова бруньки;

Дослідницький практикум
Спостереження за розвитком пагона з бруньки.
Опрацювати§       стор.


11
34
основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин).

Дослідницький практикум
Транспорт речовин по рослині.
Опрацювати§       стор.



р
35
Різноманітність та видозміни вегетативних органів.

Лабораторне дослідження7
будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви);
Опрацювати§       стор.


12
36
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.


Дослідницький практикум
Вегетативне розмноження рослин.
Опрацювати§       стор.


13
37
Квітка - орган статевого розмноження.
Лабораторне дослідження8
будова квітки;
Опрацювати§       стор.


14
38
Суцвіття.

Опрацювати§       стор.


15
39
Запилення.

Опрацювати§       стор.


16
40
Запліднення.


Опрацювати§       стор.


17
41
Насінина.
Лабораторне
дослідження9
будова насінини;

Дослідницький практикум
Дослідження умов проростання насіння.
Опрацювати§       стор.


18
42
Плід, поширення плодів.
Лабораторне дослідження10
будова плода;
Опрацювати§       стор.


19
43
Поняття про класифікацію рослин.

Опрацювати§       стор.


20
44
Міні-проект (за вибором):
Листопад.
Квіти і комахи.
Рослини мандрівники.
Рослини хижаки.

Опрацювати§       стор.


р
45
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2»

Повторити матеріал теми


12

Тема 4. Різноманітність рослин




1
46
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).

 Лабораторне дослідження11
 Будова зелених нитчастих водоростей.
Опрацювати§       стор.


2
47
Мохи.
Лабораторне дослідження12
 Будова моху.
Опрацювати§       стор.


3
48
Папороті, хвощі, плауни.
Лабораторне дослідження13
Будова папоротей.
Опрацювати§       стор.


4
49
Міні-проект (за вибором)
Як утворився торф і кам’яне вугілля?
Викопні рослини.

Опрацювати§       стор.


5
50
Голонасінні.
Лабораторне
дослідження14
 Будова голонасінних.
Опрацювати§       стор.


6
51
Покритонасінні (Квіткові).

Опрацювати§       стор.


7
52
Покритонасінні (Квіткові).

Опрацювати§       стор.


8
53

Практична робота:
3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
Опрацювати§       стор.


9
54
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).
Практична робота:
4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.
Опрацювати§       стор.


10
55
Життєві форми рослин.
Рослинні угруповання.


Опрацювати§       стор.


11
56
Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини.  


Опрацювати§       стор.


12
57
Екскурсія
Різноманітність рослин  свого краю.

Опрацювати§       стор.


р
58
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»

Повторити матеріал теми


9

Тема 5. Гриби.




1
59
Особливості живлення грибів.

Опрацювати§       стор.



2
60
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів.
Опрацювати§       стор.


3
61

Практична робота:
5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів   своєї місцевості.
Опрацювати§       стор.


4
62
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Лабораторне дослідження16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа)
Опрацювати§       стор.


5
63
Розмноження та поширення грибів.

Опрацювати§       стор.


6
64
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники;

Опрацювати§       стор.


7
65
сапротрофні – цвільові гриби;
паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).

Опрацювати §       стор.


8
66
Значення грибів у природі та  житті людини.

Опрацювати§       стор.


9
67
Міні-проект
Гриби у біосфері та житті людини.

Опрацювати§       стор.


1
68
Узагальнення
Будова та життєдіяльність організмів

Повторити матеріал теми


2
69
Узагальнення
Будова та життєдіяльність організмів
Контрольна робота №2

Повторити матеріал теми


р
70
Екскурсія
Вивчення рослинних угруповань.













 \



Немає коментарів:

Дописати коментар